Jump to content


Dragi forumaši,

TOYOTA club Serbia forum će ostati aktivan i funkcionalan do daljnjeg.
Forum će raditi normalno bez ikakvih prekida u kontinuitetu.

Dobrodošli na forum!

P.S.
Nakon registracije, napravite novu temu u sobi Parking kako bi ste se predstavili. Tada otključavate pristup svim ostalim sobama i temama foruma.

Photo

Istorijat Toyota diziel motora


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Milos CTS

Milos CTS

    Racing Crew & TcS Team

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 9357 posts
  • LocationBeograd
  • Corolla E123 (2zz-ge) TSn

Posted 18 July 2014 - 13:05

Avensis-SR-D-4D.jpg

 

 

Toyota je 1999. godine, na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva, predstavljanjem modela Toyota Avensis SR (na slici) obelodanila najsavremeniji pogosnki agregat D-4D turbo dizel sa direktnim ubrizgavanjem goriva (direct injection) kroz snabdevanje svih cilindara jednim zajedničkim kanalom (common-rail).
Odmah po svom predstavljanju agregat je označen kao tehnički najnapredniji dizel motor svog tipa, dvo-litarska jedinica je trošila 11% manje goriva od prethodnog modela i bila je među prvima koja se usaglasila sa, tada tek nadolazećim, Euro 3 standardima za emisiju štetnih gasova. D-4D je postao zapažen i zbog činjenice da je prvi dizel motor sa dve bregaste osovine u glavi motora (twin-cam) i 16 ventila (16-valve).
Ključ postizanja prefinjenosti rada sličnoj onoj kao kod benzinskog motora, dobrih performansi i dostizanje potrošnje od samo 4,9 litara goriva (4,9 L/100km) je ostvaren zahvaljujući tehnologiji "common rail" ubrizgavanju goriva. Ovakav sistem podrazumeva da su ventili na cilindrima sada pod visokim pritiskom ubrizgavali gorivo u komore za sagorevanje dozirajući tačno preciznu količinu goriva, za razliku od prethodnih generacija i sistema rada, gde je u cilindar dovođena mešavina goriva i vazduha iz sekundarne tj. pred komore (tzv. Rikardo komora). Ova promena sistema rada sa indirektnog na direktno ubrizgavanje (direct injection) je imala za rezultat smanjenje buke motora, rafinisanosti rada motora, povećanje elastičnosti u radu i smanjenje emisije štetnih gasova.

Činjenice vezane za dugu istoriju Toyota dizel motora:

  • 1957 - Toyota je napravila svoj prvi dizel motor namenjen lakšim režimima rada.
  • 1982 - Toyota kao pionir razvoja prva uvodi elektronsku kontrolu pumpe za gorivo u masovnu proizvodnju.
  • 1982 - Toyota predstavlja klipove motora ojačane keramičkim vlaknima.
  • 1984 - Toyota je razvila torziono-amortizovan zamajac tj. plivajući zamajac.
  • 1988 - Toyota uvodi dvo-stepeno ubrizgavanje (pilot ubrizgavanje).
  • 1995 - Toyota predstavlja svoj prvi dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem i 16 ventila.

Autor: Joe Clifford
Preuzeto sa: Toyota Blog UK
Prevod i adaptacija: Nemanja Ćosović
Organizacija: Miloš Ilić






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users