Jump to content


Dragi forumaši,

TOYOTA club Serbia forum će ostati aktivan i funkcionalan do daljnjeg.
Forum će raditi normalno bez ikakvih prekida u kontinuitetu.

Dobrodošli na forum!

P.S.
Nakon registracije, napravite novu temu u sobi Parking kako bi ste se predstavili. Tada otključavate pristup svim ostalim sobama i temama foruma.

Photo

Promocija: Toyota Prius IV (2016)


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 MikSa

MikSa

    Advanced Member

  • Učlanjen
  • PipPipPip
  • 2168 posts
  • LocationZvezdara
  • TOYOTA COROLLA GTI AE92 4AGE REDTOP SMALLPORT

Posted 06 May 2016 - 20:41

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-08-680x
 
Porodično blago u genima

POJAVIO SE KRAJEM PROŠLOG, DA NAJAVI NOVI VEK. STVORIO JE NOVU ERU, OTVORIO NOVO POGLAVLJE I POSTAO ZAČETNIK LOZE AUTOMOBILA KOJI TROŠE I OKTANE I ELEKTRONE

 

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-020-680

Sada je već punoletan: Tojotin „prijus“ rođen je 1997. godine, iz japanske ljubavi prema napretku i prirodi.

Do tada je sve bilo platonski: mnogi su samo pričali od mogućnostima da auto ide „na struju“, ali tek je Tojota prionula na posao i napravila hibridni automobil, koji je imao na prvi pogled gotovo nemoguće rešenje: dva motora u karoseriji.

Klasični benzinski uz elektromotor, bio je prvi te vrste i zato je dobio (latinsko) ime kakvo i zaslužuje: Prvi.

Godine, međutim prolaze, i u međuvremenu je „prijus“ dobijao naslednike, najpre 2003. kada je stigla druga generacija, pa potom i 2009. godine sa trećim kolenom.

I, evo, iz Tojotinog benzinsko-električnog inkubatora stiže i četvrto pokoljenje modela koji je zauvek promenio naše ideje o automobilima.

Tamo daleko, u Valensiji, na obali gde cvetaju pomorandže (prevod naziva dela španske obale na kojoj se nalazi – Costa Del Azahar), Tojota je pozvala evropske automobilske novinare na upoznavanje sa najnovijim „prijusom“. Ovaj grad, teći po veličini u Španiji, nešto manji od Beograda, u februaru je već okupan suncem i obojen prvim prolećnim cvetovima. Znak rođenja, predznak nečega novoga, i simbolično mesto za susret sa novim izdankom Tojotine ekološke porodice.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-019-680

Hajde da ogovaramo malo: kao prvo, novi član familije uopšte ne liči na prethodnike. Dalje, rođen je kao napredan, širi i duži, naravno lepši, i na novoj platformi. Ta nova „šasija“ zove se TNGA (Toyota New Global Architecture) i baza je za budući razvoj ne samo „prijusa“ već i nekih drugih modela. Ako bi se po izgledu sudilo, malo ko bi mogao da kaže ko su mu preci, ali geni su čisti – usađena im je savremena tehnologija, energetska efikasnost i ekološka svest. Istina, malo naslednih osobina pokupio je i od drugih Tojotinih rođaka, možda najviše (spolja) od kupea „GT 86“. Sve je, dakle, tu – i dobra porodica i perspektivni naslednik.

Novi „prijus“ dolazi sa više sportskog nego klasičnog kroja. Ima nisku siluetu, sportsku notu koju će voleti ekološki odgovorni i modno posvećeni ljudi. Jednostavno, „prijus“ nije jedan od zelenih automobila.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-015-680

Istine radi, do sada je ovaj automobil imao problem sa izgledom. Dizajneri su lutali od ideje da bude jedinstven i specifičan, do kompromisa sa klasičnim izgledom koji daje bolje prodajne rezultate. Slično je i sada, sa tom razlikom da bi nova linija, sa oštrim ivicama nalik kupeu, mogla da se dopadne mlađim i savremenijim generacijama. Spušten nos, podignut  rep, tri stuba, četvoro vrata, improvizovani spojleri i zasečeni bokovi – to su glavne odlike presovanog lima.

Pre vožnje u okolini španskog lučkog grada, zavirili smo u unutrašnjost. Bolje reći, širom smo otvorili oči. Unutra, kabina koja samo nagoveštava haj-tek: čisto, jasno, pregledno, bez preterano mnogo dugmića. Oni se pojavljuju, ili tačnije „pale“ tek na kontakt, isijavajući sliku brojnih vrednosti, brzine i potrošnje, do grafikona sa prikazom rada hibridnog sistema, uštede u gorivu, potrošnji sutruje, napunjenosti baterije.Možda previše komplikovano za prosečnog vozača, ali šta drugo očekivati od automobila koji živi od najnaprednijih tehnologija.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-012-680

Zahvaljujući promenjenom zadnjem delu sada je i preglednost mnogo bolja. Sedi se udobno, mesta ima više nego ranije, i, jednom rečju, unutrašnjost je prozračnija i prijatnija. I prtljažnik je praktičniji, jer su baterije manje, pravilnije su smeštene niže nego u prethodnom „prijusu“, tako da je pod gepeka praktično ravan.

Spolja, već smo pomenuli, karoserija sasvim nova, elegantnija; novi točkovi, poboljšano ogibljenje, niže težište, što doprinosi boljoj upravljivosti i ležanju na putu. Dugme za startovanje, naravno, ne prouzrokuje nikakvo „paljenje“ motora, budući da se svi sistemi bude pod električnim napajanjem. Auto je spreman za start i prve (kilo)metre prelazi koristeći izvor elektromotora.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-010-680

Diskutabilno je koliko zaista „prijus“ može da pređe koristeći samo elektropogon. To zavisi od napunjenosti baterija, brzine, uslova u saobraćaju, konfiguracije puta. Ako ste mislili da je struja svemoguća, grešite: „prijus“ može da pređe samo par kilometara koristeći kapacitet i snagu baterija, a onda se aktivira provereno rešenje, benzinski motor zapremine 1,8 litara, sopstvene snage od nepunih stotinak „konja“.

Svakako, ako se uslovi vožnje promene, na primer na ravnom delu puta, još bolje na nizbrdici, baterije će ponovo, makar nakratko, odmeniti motor i uštedeti nešto goriva. Japanci tvrde da je novi hibridni sistem efikasniji za gotovo 40 odsto, i da je ušteda ostvarena ne samo u potrošnji, nego i u manjem gubitku toplote, napajanju sistema vozila strujom, i zajedničkom radu dva motora. Komplikovano? Jeste, ali radi…

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-09-680x

Pogonski sistem četvrte generacije “prijusa” se suštinski ne razlikuje u odnosu na prethodnika. Posle skoro dvadeset godina upotrebe, revolucija nije baš moguća. Novi automobil ima desetak procenata nižu potrošnju i emisiju štetnih gasova zahvaljujući nizu malih, a velikih promena u celom hibridnom lancu.

Za početak, tu je benzinski motor zapremine 1,8 litara. Na prvi pogled isti kao ranije, ali je u suštini izmenjen iz osnove. Blok motora je promenjen kako bi se poboljšao protok rashladne tečnosti. Takođe, u potpunosti su promenjeni premazi košuljica cilindara koji omogućavaju manji otpor klizanja klipova. Izmenjena je i glava motora, sa drugačijim oprugama ventila, oblikom komore za sagorevanje i bregastim vratilima.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-03-680x

U potpunosti su izmenjni i usisni i izduvni sistemi, tako da je protok materije kroz motor olakšan. Nova konstrukcija usisnog sistema omogućila je dizajnerima da postave haubu vrlo nisko i time poboljšaju aerodinamičnost automobila.

I, opet, to nije sve. Značajne konstrukcijske izmene omogućile su da benzinac ima termičku iskorišćenost od čak 40 procenata, što je novi rekord kod benzinaca. Poređenja radi, motor od 1,5 litara u prvoj i drugoj generaciji “prijusa” imao je iskorišćenost od 37 procenata, a motor u prethodnoj generaciji je imao 38,5 procenata iskorišćenja.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-01-680x

Sitna, ali primetna poboljšanja primećujemo i kod električnog dela hibridnog sistema. Električni motor i generator koji su spojeni na planetarni menjač imaju istu snagu kao i kod prethodne generacije “prijusa”, ali sada imaju znatno manje dimenzije i masu. Umanjene dimanzije pomogle su inženjerima da naprave kompaktniji prednji deo šasije automobila, Takođe je poboljšan i raspored mase između osovina.

Tojota se još uvek drži proverenog sistema nikl metal hidridnih baterija. Pokazale su se kao vrlo dugovečne i sposobne da isporuče veliku količinu energije u kratkom periodu. Sada ima je povećana gustina energije za deset procenata, ondosno, za isti kapacitet imaju deset odsto manje dimenzije i masu. Takođe, sposobne su da prime gotovo trećinu više energije (28 posto) u istom vremenu nego ranije, što bitno poboljšava efikasnost hibridnog sistema.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-018-680

Ako ste odslušali ovaj kolokvijum iz primenjene tehnike, onda vam je sve jasno. Ako nije,  onda niste jedini. Kako stvari stoje, utisci su podeljeni, i idu u dve krajnosti: ili ga vole, ili smatraju da celi koncept nema puno smisla. Bilo kako bilo, argumente imaju obe strane. Ako i nije auto koji ostavlja bez daha, mora se priznati da je puno bolji nego ranije.

Bolje se lepi za put, izgleda savremenije i jefitniji je za održavanje. Japanci kažu da su baterijie napravljene da traju koliko i sam automobili, bez obzira šta to značilo. Da li su u vidu imali i moguć životni vek prosečnog auta u Srbiji?

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-017-680

Očekujete verovatno i naš zaključak. Ima nešto privlačno u Tojotinoj uzdanici: pleni jedinstvanošću i šarmom, izaziva uzbuđenje, intrigira svojom životnom pričom. Osetili smo je i uživali.Stiže i u Beograd, možete pogledati već na sajmu automobila kada počinje i prodaja.

“Tojota prijus” nije auto za zanovetala, već za prave zaljubljenike u nove, napredne modele, i za sve koji znaju da prepoznaju trenutak kada sa piše automobilska istorija.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-013-680

Unapređen hibridni sistem
Benzinski motor i CVT menjač sa dva električna agregata su manji nego kod prethodnog modela, što je omogućilo nisku siluetu automobila. Baterije smeštene ispod zadnjeg sedišta su manje i lakše nego ikada, što povećava prostor u kabini i umanjuje ukupnu masu automobila. Izduvni sistem je u potpunosti izmenjen, pa olakšava protok materije kroz motor i dodatno umanjuje zvuk benzinca.

Auto-magazin-toyota-prius-4-2016-04-680x

Izvor>http://www.magazinau...a-prius-4-2016/






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users