Jump to content


Dragi forumaši,

TOYOTA club Serbia forum će ostati aktivan i funkcionalan do daljnjeg.
Forum će raditi normalno bez ikakvih prekida u kontinuitetu.

Dobrodošli na forum!

P.S.
Nakon registracije, napravite novu temu u sobi Parking kako bi ste se predstavili. Tada otključavate pristup svim ostalim sobama i temama foruma.

Photo

Kupujem novu Toyotu

Corolla Avensis

  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 Pkg

Pkg

    Newbie

  • Forumaš
  • Pip
  • 17 posts
  • Ford Fiesta 1.4 benz 2008

Posted 18 May 2016 - 10:00

Zdravo svima,

 

Resio sam da kupim nova kola. Prvo sam gledao VW, ali se ljudi dosta zale na kvarove i slicno, nisam siguran koliko je to tacno, ali naisao sam na dosta saveta da ne kupim VW, vec da idem na Hondu ili Toyotu.

 

Sta mi je bitno: Da auto bude pogodan za duze putovanje. To pre svega znaci da kabina bude tiha i udobna. Sto se motora tice, nije bitno da bude prejak, vec da ima dovoljno snage za tihu voznju do 150 sa malo viska za preko toga. Obzirom da auto planiram da zadrzim 5-7 godina, pouzdanost, tj. da nema decijih bolesti mi je ekstra bitna.

 

Kako ja vozim: 2-3 nedelje vozim strogo po gradu, pa onda napravim izlet od 500-3000 km. Znaci idem negde po Srbiji ili u inostranstvo na svake 2-3 nedelje. Godisnje to je oko 25000 km. Potrosnja me ne zanima sve dok ne prelazi 10 litara po gradu. Vozilo cu odrzavati redovno u ovlascenom servisu i planiram da sipam sto bolje gorivo, tipa Max Motion ili tome slicno. Iako je i to s***nje kod nas :D Auto planiram da zadrzim 5-7 godina i treba da ispuni uslove navedene gore i da zadovolji prostorne potrebe dvoje odraslih i potencijalno jednog deteta :) Limit mi je 20 000 evra sa do 1 hiljadom izlaska iz tog opsega.

 

Ono sto me zanima, a ne mogu da nadjem konkretne odgovore je:

  1. Da li je pouzdanost Toyote zaista tako velika kao sto kazu? Kakva su vasa iskustva? Znam da se za 5 godina nesto mora pokvariti, ali ne zelim da trpim decije bolesti na svakih 20 000 km.
  2. Obzirom na gore navedeni stil voznje, ja bih odabrao benzinca jer me kod dizela pre svega brine DPF filter, koji ce se zbog moje 2-3 nedelje gradske voznje i loseg goriva zapusavati. Da li sam u pravu? Po gradu je kreni stani, po 3-5 km u jednom smeru. 
  3. Da li postoje neke decije bolesti na motorima za koje treba da znam i kako da ih identifikujem (koji motori su podzloni)?
  4. Kako ste zadovoljni servisnom mrezom u Srbiji, tj. koji biste mi ovlasceni servis preporucili?
  5. Biram izmedju Corolle ili Avensisa (vidim da ima neko snizenje za Avensisa) pa ako imate neke komentare za ova dva bilo bi dobro da znam pre kupovine.

Hvala vam unapred. Ne mogu vam se revansirati nikako, osim da ako imate pitanja u vezi informatike i kompjutera ili Ford Fieste Classic benz 1.4 :)



#2 matori

matori

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 2064 posts
  • LocationŠid
  • Toyota Yaris 1.5VVT-i TS

Posted 18 May 2016 - 11:53

100 ljudi 100 ćudi. Neko voli nešto , i svako ima svoj ukus. Ja ću ti sada probati dati savet po mom ukusu :) . Best Buy uopšte na tržištu po mom mišljenju je nova Corolla 1.33 benzinac. Po onome što si opisao, nisi zahtevan vozač koji ganja auto i nema potrebu za nekom moćnom mašinom. Nova Corolla na prvom mestu je najlepša Toyota danas,nema dečije bolesti , a pogotovo ne sa motorom jer je to provereni motor koji se već duže vreme ugrađuje, u Yarisu je najpopularniji. Motor je 100ks i sasvim dovoljno snažan za nekoga ko se ne trka na putu. Maksimalna brzina je 180km/h , ima 6 brzina i jako je tih u vožnji, zvučna izolacija je odlična. Jednostavno, samo redovan servis i nikakve brige oko auta nećeš imati. Naravno postoje i veći motori u Corolli , ali ako gledaš prema potrebama onda za tim nema potrebe. Kažeš potrošnja te ne interesuje!? Razlika u potrošnji tog motora i 1.6 je neke 2 litre, ali taj 1,6 motor se nije pokazao nešto živahan tako da nema neke velike razlike u vožnji. To je na 25000km godišnje razlika od 500l goriva godišnje. U parama je to 64500 dinara ili 525 eura. Za tu razliku uplatiš godišnje osiguranje(kasko) i obaviš registraciju. Ne pametujem , samo racionalno razmišljam. Cena te Corolle je još manja od cene Aurisa , a auto je komotniji i udobniji zato što je duži. U serijsoj opremi ima gotovo sve i nema potrebe za nekim dodatnim paketima. I na kraju kad dođe vreme za prodaju, lakše se prodaje jer je mali potrošač i jeftiniji za održavanje. Verovatno ćeš dobiti i drugačijih saveta da kupiš sa jačim motorom ili dizela. Ovo je moje mišljenje i da ja kupujem auto od svega ponuđenog na našem tržištu ova Corolla bi bila ubedljivo na prvom mestu pri izboru. 



#3 matori

matori

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 2064 posts
  • LocationŠid
  • Toyota Yaris 1.5VVT-i TS

Posted 18 May 2016 - 12:06

Vidim da je i Avensis u igri. Pitanje je koliki ti stvarno auto treba!? Avensis je klasa više i veći auto koji je takođe prebrodio dečije bolesti. Jedna udobna lađa koja je po udobnosti u samom vrhu klase i na svim testovima kažu da je možda samo Mercedes C klase udobniji. Naravno tu su i veći motori , ali i skuplje održavanje. Samo je pitanje šta je ustvari tvoja potreba. Gledajući da izlaziš iz Fieste koja je daleko manja od Corolle i Avensisa, ostajem pri tome da je Corolla 1.33 best buy u ovom slučaju. ;)



#4 laki72

laki72

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 1360 posts
  • LocationBelgrade
  • Toyota Auris, Mitsubishi Galant, Punto classic

Posted 18 May 2016 - 12:24

Covek dosta putuje svakog meseca, ako sam dobro razumeo.
Corolla je dobar automobil, ali nije "drumska krstarica"

Za taj novac i potrebe je Avensis prvi izbor.

No, ni ako je izbor corolla poslednja generacije, nije problem, ali je fakat klasu manji automobil. (Ipak losija zvicna izolacija nego u avensisu, kraca, nesto uza...)

Izbor motora...
Mogao bi se esej sad napisati, ali po mom misljenju 1.33 gledaj da izbegnes.
Ja upravo imam taj motor u Aurisu, pa ti pisem iz licnog iskustva i predjenih 30.000km sa njim.
Daleko od toga da je los i da sa sa njime ne moze putovati ali...
(Uvek ima neko ali koje srecu kvari ;) )
Sa tim 1.33 motorom se moze osetiti nedostatak snage prvenstveno u preticanju po magistralnim putevima.
Po autoputu mozes bez ikakvih problema krstariti brzinom 140-160 (ako te ne uhvate ;) ) i ostace ti odredjena rezerva snage.
Nema razloga da u koroli bude drugacije.
Dakle, korola 1.6 bi bio moj izbor.

U slucaju Avensisa takodje, mada bi tu radje preferirao 1.8 (optimalni kompromis cene i snage).






Sent from my LG-D320 using Tapatalk

#5 Pkg

Pkg

    Newbie

  • Forumaš
  • Pip
  • 17 posts
  • Ford Fiesta 1.4 benz 2008

Posted 18 May 2016 - 12:42

Pre svega hvala na brzim i detaljnim odgovorima. Vec u samom startu ste mi objasnili dosta toga. 

 

@matori: Tvoje racionalno razmisljanje je odlicno i hvala za racunicu oko goriva. Egzaktan podatak i savet. 

@laku72: Problem koji si naveo sa nedostatkom snage kod tog motora je nesto cega sam se i ja pribojavao, tacnije, da ponekad moze doci do toga. Takodje hvala za detaljan odgovor.

 

@svima: Uprkos manjoj potrosnji, videcu koji ce motor po specifikacijama i probnim voznjama da ostavi bolji utisak na mene. Takodje, ako se do 21 000 uklopi avensis sa tempomatom ici ce on u suprotnom korola (prema vasim komentarima Auris je bolji za duzi put, ali ni korola nije nista preterano losa u tome). U svakom slucaju, vidim da se ne zalite na pouzdanost, sto mi uliva poverenje. Samo par detalja:

  1. Ja sam hteo benzinca i vidim da ih i vi preoprucujete, da li to znaci da mislite da dizel u mom slucaju nije ok zbog ceste gradske voznje i DPF-a?
  2. Koji ovlasceni servis znate da valja i koji je pouzdan diler? Ako je problem zbog reklame mozete mi poslati privatnu poruku ovde na forumu.
  3. Treba li na nesto da obratim paznju, vidim da se ne zalite da ima nedostataka a meni sto vise podataka o pouzdanosti znaci bas dosta.

Hvala jos jednom na detaljnim i brzim odgovorima.



#6 laki72

laki72

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 1360 posts
  • LocationBelgrade
  • Toyota Auris, Mitsubishi Galant, Punto classic

Posted 18 May 2016 - 13:03

Nastavak oko izbora motora.

DIZEL.
Iako ima odredjenih problema kod modernih dizel agregata, ne zaboravi da ti kupujes "nov automobil".
Vecina "iskustava" koja ces procitati po internetu (a posto imas veze sa informatikom, znas kolike su zloupotrebe, lobiranja, prepisivanja, pa i lupetanja i lecenje bolesnog ega prisutne po raznim forumima i sajtovima), su ipak iskustva ljudi koji su za IZUZETNO POVOLJNO cifru (par hiljda eur) kupili KAO NOV primerak dizelasa iz uvoza koji je kao BAKA VOZILA (izgleda u EU samo bake vozaju ;) ) i koji je naravno tek razradjen sa "PRAVIH" 120.000KM.
Jasno ti je naravno da su svi ti automobili realno presli preko 300-400.000km (neki i znacajno vise) i zato se i prodaju jeftino (te posledicno zavrsavaju u Srbiji, Bosni, Bugarskoj i slicnim siromasnim trzistima.

Ta sa druge strane kupujes NOV automobil (jednog od) najozbiljnijeg proizvodjaca po pitanju kvaliteta!
Pored manje potrosnje, kod dizela ces imati kudikamo opusteniju voznju. Razlog tome je izrazito veci obrtni moment (to i jeste realna snaga svakog motora) i to pri mnogo nizim obrtajima.
Slikovito:
Uz Rudnik, sa benzincem moras vratiti u nizi (nekada i dva stepena) prenos da bi naterao auto u obrtaje i imao odredjenu snagu.
Sa dizelom ces opusteno ostati u 6. brzini i verovatno presisati sve sa benzincima.

Nemoj da te zavarava snaga u KW/KS.
Nm su ono sto izrazava silu, a sila pogoni tockove :)

I ovo ti ne pricam napamet.
Imam malog punta iz kragujevca sa dizel motorom, kupljen nov i evo skoro 80k km iza sebe.
Jeste on konzervica od automobila, ali je (hvala bogu) bez ikakvih intervencija i problema, a juce u povratku iz cacka drugar sa Akordom i njegovih 150KS nema sansu u obilazenjima i penjanju uz Rudnik u odnosu na dizelskih 70KS
(Ok, jasno je da nisu ista masa i da i to utice).

Takodje, nas porodicni prijatelj ima aurisa 2.0 D4D iz 2008. godine sa predjenih 140.000km i eto nije imao nikakvih problema ni sa cim.

DPF Nije toliki bauk osim kod izuzetno prljavih motora (posledica velike kilometraze u kombinaciji sa losim odrzavanjem).
Ove 'redovne' mesecne ture otvorenog puta ce odlicno odradjivati proces "regeneracije" filtera (inace najobicnije dodatno sagorevanje cvrstih nesagorelih cestica koje su se sakupile u filteru).
Od vitalne vaznosti je ne prekidati taj proces (sto mnogi ne ispostuju pa su nakon par takvih situacija u problemu).
Ostaje prica da je dizel u startu skuplji od benzinca, ali ti ne kupujes automobil za preprodaju vec da se ti sa njime vozis u zadovoljstvu.

Dakle, da sumiram.
Za taj novac (ako si toliko odredio da potrosis) moj prvi izbor bi bio Avensis sa 1.6 D4D motorom.
Nov model, povoljna cena, dobra motorizacija, solidna opremljenost vec od tera paketa (stajl i luna su svakako bolja opcija, ali izlaze iz cenovnog ranga), jeftina registracija...7970112c163530c6dd4e98151ed1b511.jpg



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
I za kraj, ali najvaznije prijatelju :)
Ti kupijes auto prema svojim potrebama i afinitetima, a ti ga bogami i placas. :D

Zato ako si u Beogradu, odes lepo u Toyota Centar, ili Mag i isprobas i oba modela Corola i Avensis, i obe vrste motora (benzin i dizel)
Samo tako ces napraviti pravi izbor.

p.s
Za dizel gorivo (ako se odlucis), prvi izbor ti je MOL, drugi NIS (GASPROM), pa onda idu svi ostali...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

#7 matori

matori

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 2064 posts
  • LocationŠid
  • Toyota Yaris 1.5VVT-i TS

Posted 18 May 2016 - 13:24

Ne bi se složio sa Lakijem oko te snage :) . Kad sedneš iz Fieste u Corollu 1.33 ima da ti leti auto. Pitanje je koliko i šta ti treba. Ne znam koliko imaš vozačkog staža, ali svaki auto na koga se navikneš na kraju kažeš , e da mi je još malo konja. Imam šurak ima Audi sa 250 ks i kad je uzeo auto mu je leteo , a sad kuka da mu je još jedno 50ks bio bi idealan :) . Najbolje je ovo što ti Laki kaže da uzmeš probnu vožnju pa ćeš videti kako će ti se pokazati. Samo je pitanje šta te zadovoljava i koje su potrebe. Meni je taj 1.33 po meri. Naravno da je bolje što jači, ali dokle bi to išlo na kraju. Što se dizela tiče moje lično mišljenje je - ne hvala! Ne bi se baš složio ni sa uporedbom snage kod dizela i benzinca ako ih znaš voziti. Jednostavno moraš stisnuti gas i nema šta da misliš :). Imao dizele i koliko god mogu izbegavaću ih pa makar to bila i Toyota.  



#8 laki72

laki72

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 1360 posts
  • LocationBelgrade
  • Toyota Auris, Mitsubishi Galant, Punto classic

Posted 18 May 2016 - 13:45

Interesantan je tvoj stav matori.
Dakle vozis yaris prve generacije sa (skoro) najjacim dostupnim 1.5 motorom (valjda je postojao turbak za neka trzista) , ali coveku savetujes da kupi auto tezak 300-400 kila sa 1.3 motorom???

Ispade dacsi se pokajao sto si menjao svog od 1.3 menjao za ovaj 1.5?

Elem, ja iznosim svoje stavove na osnovu licnog iskustva.
Zahvaljujuci Euro normama, automobili su "ustrojeni" maksimalno, tako da...
Mrtvo je to, razumes.
100KS sa EUR6 se ponasa kao nekadasnjih 70KS sa EUR1.

Covek neka proba uostalom, pa nek izabere, da mu ne trujemk temu za bez potrebe, a mi mozemo diskutovati na chatu, dal secslazemo ili se ne slazemo :)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk

#9 matori

matori

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 2064 posts
  • LocationŠid
  • Toyota Yaris 1.5VVT-i TS

Posted 18 May 2016 - 14:37

A neeeeeee Laki :) . Ja sam već X puta rekao(napisao) da je mom stilu vožnje i mojim potrebama 1.3 bio idealan i da sam bio prezadovoljan,a da je kupovina ovog TS-a bio hir i nisam se pokajao jer sam kupio dobro očuvan auto. Ja sam prezadovoljan i kako sam već pisao , ne verujem da ću ikada iskoristiti potencijale tog motora uz moj stil vožnje ! Svedok mi je bog i svi koji su pročitali šta sam pisao hahaha ;) ! Malo se šalim , ali je tako. Da sam imao para bio bi to Yare 1,3 samo druge generacije. Za moje potrebe i moj stil vožnje to je najbolji i najracionalniji motor koji je u ponudi. Pitao je za mišljenja i dao sam svoje i naveo razloge zašto tako mislim. I treba da čuje još različitih mišljenja da vidi i kako drugi misle i imaju iskustva. Na kraju je najbolje da uradi probnu vožnju pa stavi na papir sve i to je to. Sve su to slatke muke ;) .



#10 Piske

Piske

    Advanced Member

  • Učlanjen
  • PipPipPip
  • 1930 posts
  • LocationBeograd
  • Bmw E36 320i

Posted 18 May 2016 - 14:45

Moj ti je savet nova Corolla sa 1.6 motorom. Uštedećeš 5000e u odnosu na Avensisa što nije malo. A pre bilo kakve odluke, obavezno test vožnja kod Toyota dilera i vidi koji tebi model i motor najviše odgovaraju kasnije eventualno ako su potrebne konsultacije na forumu . 



#11 Pkg

Pkg

    Newbie

  • Forumaš
  • Pip
  • 17 posts
  • Ford Fiesta 1.4 benz 2008

Posted 18 May 2016 - 15:05

Nikakav problem nije, isprobacu ja sve sto budem mogao. Vozio sam i jaca kola povremeno od fieste i jeste tacno da ce mi mozda biti dovoljan 1.33 za regularnu voznju, ali ga moram videti / probati u preticanjima i slicno. Probacu i dizel i benzinac pa ce da vidimo kako je i sta je :)

 

Ja inace preferiram benzince, ali ako razlika bude drasticna i slicno (tj. ako benzinac ima mnogo manje obrtnog momenta) onda je dizel treba uzeti u razmatranje. No, otom potom, javicu sta su test voznje dale kao rezultat. 

 

E sad, kad se vec dotakosmo toga, cujem da su novi modeli sa dizel motorima na BMW-ovoj platformi, pa me zanima da li su se dokazali negde ranije ili je to nesto novo?



#12 observer

observer

    Newbie

  • Forumaš
  • Pip
  • 60 posts
  • LocationNovi Sad
  • VW Polo 1.6 TDI

Posted 18 May 2016 - 15:38

Imam vrlo slicnu dilemu kao i autor teme pa cu se ukljuciti. Poslednjih 6 godina vozim Polo 1.6 TDI 75 KS (195 Nm), CR motor sa DPF, 4 cilindra, da ne bude zabune posto su taj motor kasnije zamenili manjim trocilindrasima. Auto sam kupio nov i do sada presao 90.000 km. Potrebe i voznja su mi slicni (s tim da sam ja primoran da izbegavam gradsku voznju upravo zbog dpf-a).
Za ovo vreme imao sam samo jedan ali skup kvar - na 86.000 km zamenu EGR koja me je kostala 610 eur u ovlascenom servisu (uvek idem iskljucivo u ovlasceni servis, tako sam radio sa svim automobilima). Time sam se ujedno i poprilicno razocarao u VW i poceo da razmisljam o Tojoti. Sto se tice DPF-a, pazljivom upotrebom (da ne kazem osluskivanjem potreba svog automobila) nisam imao jos problema ali je cinjenica da se (pasivne) regeneracije odvijaju na svakih 500-700 km i to me jako nervira (ovo su inace normalni intervali). Ono sto me brine je deklarisani vek DPF-a od 150.000 km posle cega sledi trosak njegove zamene (1500 eur). Dizeli su inace moj fetis i zelja jos iz mladosti (iako ih nikada nisam uspeo imati do ovog sadasnjeg auta) - prosto udobna i tiha voznja od 150 km/h autoputem sa 5.5 litara je po mom misljenju neprocenjivo :-). Ukupan prosek mi je 4.8 litara i prosto ne znam kako cu da prelomim i opet se vratim na benzince i prosek od najmanje 6.5 (to je 30% vise, za 10 godina upotrebe auta to su solidne pare).
Ja se dvoumim izmedju Golfa tsi i Corolle (1.3 ili 1.6 nisam jos resio).
U korist Tojote mi samo ide pouzdanost. Ako je jos uvek takva kao sto je bila. Ostale dileme se obicnom test voznjom lako uklanjaju.

#13 matori

matori

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 2064 posts
  • LocationŠid
  • Toyota Yaris 1.5VVT-i TS

Posted 18 May 2016 - 16:49

To je mene i odbilo od dizela. Kao manje potrošim goriva , a troškovi i do 10 puta veći što se održavanja tiče. Na mostu dobiješ, a na ćupriji izgubiš. Zato već 15 god. vozim samo benzince(kojima danas i nije toliko veća potrošnja nego dizelu) i samo radim redovne servise i to je sve. Nema skupih popravaka dizni, filtera, pumpi visokog pritiska,... i bacanja para na popravku u sumama sa kojim mogu otići sa porodicom na godišnji odmor. Obrtni momenat(Nm) igra ulogu ako voziš na malim obrtajima. Ko vozi dizela , teže će navići na benzinca nego u obrnutom slučaju. Ako voziš benzinca u realnom ubzanju će biti brži i bolje ubrzavati nego dizel. Ako se ubrzava u istom stepenu prenosa onda dizel ima prednost. Jednostavno treba naučiti i navići se na auto koji se vozi i to je sve.



#14 stana

stana

    Member

  • Forumaš
  • PipPip
  • 214 posts
  • LocationSubotica
  • toyota corolla verso 1.8 vvt-i

Posted 18 May 2016 - 16:55

Ma matori,on hoce nov auto,5 god garancije na sve sto si pomenuo...pusti price o odrzavanju polovnog izraubovanog dizela.

TT

#15 matori

matori

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 2064 posts
  • LocationŠid
  • Toyota Yaris 1.5VVT-i TS

Posted 18 May 2016 - 16:59

Sve to stoji ako ga misli prodavati posle isteka garancije(5 godina).



#16 Pkg

Pkg

    Newbie

  • Forumaš
  • Pip
  • 17 posts
  • Ford Fiesta 1.4 benz 2008

Posted 19 May 2016 - 08:47

Javicu kad zakazem i kad probam toyote. Nosim aparat samnom da snimam i da slikam pa cu vam poslati i to, ako vas zanima.

 

Sto se rasprave benzinac / dizel, tacno je da, kad se uzima novo to je druga prica, ali da svakako cesta regeneracija DPF filtera moze da pravi problem u uslovima ceste gradske voznje.

 

Elem, kad sam kupovao kola ranije, hteo sam da uzmem nekog Golfa dizela 1.9 TDI i slicno, ali sam zbog rizika od kvarova i svega ipak uzeo Fiestu 1.4 benz, imala je 40 000 na satu, dakle jako malo.

 

Prvo sam oplakao kad sam je uzeo, reko' de cu bre ovu fiestu ne mogu ni da potrcim sa njom. Ona ima 80 KS i oko 130nm. Medjutim, vec nakon prve voznje sve je to nestalo. Nema ona onaj kick, kad das gascinu itd, ali mogu vam reci, vozim vise u levoj traci :)

 

Sad sam cak bio u Nemackoj, put od ukupno 3 500 kilometara, od toga sam zadnju deonicu od 1500 km odvezao "u cugu" samo sam stao na po 2 minuta da tocim gorivo, cini mi se 2 puta. Uglavnom sam vozio od 120-140. Iako je to sporo za jace masine, realno u vecini zemalja do 130 je max koliko smes uz toleranciju do 140.

 

Hocu reci, iako benzinac iako gradski ioako mali, prijatno me je iznenadio izdrljivoscu i sasvim ok performansama. Bicu iskren, mora da se salta na magistralnim putevima, ali recimo ako idete autoputem, 120, to je negde oko 3200 obrtaja, vuce vise nego ok. I to za saltanje, ne znaci 800 puta, vec ponekad, po potrebi, jedna brzina ispod.

 

E sad, zasto je menjam, zato sto je bucnija ipak je to gradski auto (ali ne previse, jednostavno nije za predugacak put. Ipak, nije losa pa zbog toga necu uzeti skodu octaviu gde uprskali sa zvucnom izloacijom itd vec samo kola koja su bas tiha unutra). Osim toga, malo vise snage ne bi bilo lose, iako je fiesta dobra, ima mesta gde jednostavno njena snaga nije super dovoljna i jaci auto je malo sigurniji, manje se opterecuje itd itd. Plus, stara je 8 godina.

 

Dakle, iako benzinac, sasvim je ok. Probao sam TSI motore, turbo benzinac, odusevili su me, ali previse zalbi na izdrljivost, jbg, nije to sto mi treba. Ovaj put cu probati dizel i benzinac Toyotin pa cu preneti utiske. 

 

Elem, jedan komentar, koji ce mozda svima pomoci:

 

- Kada sipam gorivo u EU (Austrija, Nemacka) mogu da predjem oko 720 km. Sipao sam na razlicitim pumpama uvek je tu negde. To je uz voznju, autoput, 120-140.

- Kada sam usao u Srbiju, autonomija je bila nesto manje od 600 km. Mozda se nase gorivo "pije" na eks, a mozda je i golo ***vno. U srbiji je maksimalna autonomija uz pomenut nacin voznje bila 620 km.

 

@observer:

 

Vozio sam TSI golfa, 1.2 zaista je dobar. 1.4 je vrv mnogo bolji. Cuo sam ranije da su se ljudi zalili da im od 20 do 70 hiljada strada lanac koji se prosiri pa su menjali itd itd. Medjutim, koliko sam mogao da proverim, sada bluemotion od 2013 ili 2014-te koriste kais i da su resili te decije bolesti. U svakom slucaju, da sam na tvom mestu proverio bih sve decije bolesti TSI motora, ali obrati paznju da proveris za nove verzije, jer svi po default-u reci TSI je govno, misleci na stare motore. Ali ne mogu biti 100% siguran, zato ti proveri :)

Sto se Toyote tice, ja sam cuo samo pohvale. Sa svih strana. Medjutim, mnogi kritikuju dizajn, a pouzdanost je ok. Cak je ocenjena najvisim ocenama za pouzdanost na vise sajtova koje sam gledao i razgovarao sam sa mehanicarima koji su rekli da je ranije postojao problem sa prekomernom potrosnjom ulja na vecim kilometrazama (recimo dizel sa 180 000 itd) ali kazu da bi trebalo da je reseno do sada. U svakom slucaju, novi dizeli su sada na BMW platformi, dok su benzinci isti tip kao ranije.

 

Taj info mozes da proveris, ali se ovde generalno na kola sa manjom km, ljudi ne zale, koliko vidim. Najbolji komentar na ovo za ulje moze da ti da neko drugi ko vozi i / ili ima iskustva sa Toyotom.



#17 matori

matori

    Advanced Member

  • Forumaš
  • PipPipPip
  • 2064 posts
  • LocationŠid
  • Toyota Yaris 1.5VVT-i TS

Posted 19 May 2016 - 09:42

Jedan od najboljih prijatelja mi radi u VW, a u slobodno vreme i privatno mehaniku. Rođen je u Nemačkoj i tamo je 45 godina. Kad sam kupovao auto, rekao mi je da obiđem naširoko te TSI motore , da se nisu nikako pokazali. Lista grešaka je podugačka , ta ko da se taj "default" stvorio na nekoj osnovi. Podugačko je da pišem koliko, kako i žašto je VW pao sa kvalitetom, a čuo sam od čoveka koji tamo radi preko 20 godina. Toyota je imala problem sa potrošnjom ulja u serijama od neke 2000. do 2005. godine i to je rešeno. Posle toga se ti problemi više nisu javljali. 

Probna vožnja zato i postoji, ništa nećeš znati dok ne probaš. Javi kakvi su utisci.



#18 Pkg

Pkg

    Newbie

  • Forumaš
  • Pip
  • 17 posts
  • Ford Fiesta 1.4 benz 2008

Posted 19 May 2016 - 10:15

Moram da priznam da sam i ja dobio takav komentar, pre svega za motore 1.4 i 1.2 ali opet, niko nije mogao sa sigurnoscu da potvrdi. U svakom slucaju, hvala za taj input. Jos jedan manji zahtev, molba ili kako hoces.

 

Na netu postoji toliko nedoumica oko tih motora tako da je svaki input dobar. Makar anonimno, napisi detaljno kakav info imas. To bi znacilo mnogo mnogo, jer se mnogi moji prijatelji odlucuju da kupe kola, a ja kao trenutno prvi koji to radi, prikupljam sav moguci info kako bih to delio dalje. Jednostavno je mnogo jebeno kupiti kod nas nesto jer para nemamo a nemamo ni koga da pitamo :) Nadam se da razumes sta hocu da kazem. Ne moras u ovoj temi, mozes meni na PM pa cu ja postovati negde ako te mrzi da biras gde i sta. Itd itd.

Imam jedan klip za vas, radi obracanja paznje pri kupovini (nemojte da me pljujete, saljem ovo sa najboljom namerom : ) ): 



#19 Milos CTS

Milos CTS

    Racing Crew & TcS Team

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 9357 posts
  • LocationBeograd
  • Corolla E123 (2zz-ge) TSn

Posted 19 May 2016 - 10:28

Bilo već na forumu



#20 NenadRAV4

NenadRAV4

    Advanced Member

  • Učlanjen
  • PipPipPip
  • 1199 posts
  • LocationBeograd
  • Corolla ee90 1.3, RAV4 2.2 D4D

Posted 19 May 2016 - 10:48

Ako kupujes nov auto, volis voznju na auto putu oko 140-150, onda je za tebe dizel. Gorivo je skupo i bice sve skuplje tako da je bitna mala potrosnja. Benzinac moze za neki mali lagan gradski auto i to mali benzinac, cim krenes ka vecem vozilu benzinac ima da te ubije sa potrosnjom.
Moja racunica za 2.2d vs 2.0 benz. Presao sam 240000km, razlika u potrosnji bi bila sigurno 3l. (Ili veca, probao sam novi rav4 2.0 benzinac automatik, prosek 11.5l, dok je mom 2.2d sa rucnim menjacem iznosi malo ispod 7l). Kad se sve sumira dolazi se do cifre od preko 8000e za svu ovu kilometrazu. U tih 8000e komotno mogu da stanu i 4 nove dizne (1200e), zamajac 500e, remont turba 300e. Jos zanimljivije je sto trenutno nista od toga ne mora da se sredjuje, mozda zamajac. A ja imam tezu nogu na gasu.
Kad se sve sumira moj auto sad vredi polovan oko 9000e, da dodam tu razliku u gorivu (koja je fakticki vrednost jednog celog auta) i mogu da uzmem novi model rav4 (polovan naravno) star 2-3 godine sa manje od 100000km.
A posebna prica je to sto meni nigde ne treba da razvlacim u obrtaje po 200m auto da bih dosao do prednosti obrtaja benzinca, vec lepo dizel na 2000rpm pocnem preticanje i samo "preskocim" po 2 auta. Ili da ne moram da nabijem auto na preko 4000rpm da bih se na brzinu ubacio u drugu traku ili da bih se na brzinu ukljucio na raskrsnici.
Meni je to dovoljno :)
Sto se tice bmw dizela u toyoti, ovo sam zapazio na 2.0d:
Attached File  IMG_20160413_153956_1463649044912.jpg   43.73KB   19 downloads
Attached File  IMG_20160413_154004_1463649070109.jpg   39.27KB   18 downloads





Also tagged with one or more of these keywords: Corolla, Avensis

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users